2011年4月18日月曜日

20110416 SketchCrawl 吉祥寺

送信者 Sketch - dairy Sketch


東京吉祥寺。
八百屋では野菜がいっぱい売られていました。
買う人もいっぱい。
千葉産のほうれん草は風評被害でなのか破格値だったけど、
買い手はちゃんと買っていた。

Kichijoji, Tokyo.
The grocery store is full of vegetables were sold.
A lot of people buy.
Spinach harvested in Chiba, so prices fall.
Buyers were buying right.


送信者 Sketch - dairy Sketch


地震後、私の鞄に常に入っているもの。
ケータイ用のソーラー式充電器、ラジオ、電池、水のペットボトル。

After the earthquake, There are always into my bag.
Solar-powered charger for iPhone, radio, batteries and bottled water.

吉祥寺駅では被災地へのメッセージの掲示がされていました。
古着市もチャリティの為に開催されていました。
多くのちいさいお店も募金箱を設置してあります。
電車は日中灯りやエアコンが消されています。
被災地の為に出来ることをみんなが努力しています。

Kichijoji Station had been posting messages to the affected area.
Used clothing market was also held for the charity.
A lot of Little Shops set up a donation box.
The train has been put out lights and air conditioning during the day.
We do our best to be possible for the affected area.

送信者 Sketch - dairy Sketch


メッセージは五月の行事にちなんで鯉の型の紙に書かれていました。

The message was written on paper of The carp-shaped cut, After the events in May.

0 件のコメント:

コメントを投稿